Rybářská stráž na revíru
Rybářská stráž na revíru 471191 (Šterkovna Benešov) dále jen RS....... Velmi zajimavé a v posledním roce hodně a detailně sledované téma praktik členů RS na tomto revíru.
Ale vezměme to od podstaty:
Legislativa kolem RS a jak to s nimi vlastně je?
Byť mnozí porybní, kteří ješte v nedávné době prováděli tzv. "kontroly" na revíru, jsou si mylně vědomi, že mohou vše, není tomu tak.
Spíše naopak, což se dočtete dále v textu tohoto článku. Vybíráme jen ty nejdůležitější informace, které se týkají každého rybáře při setkání s "uřední osobou" na revíru.
Uvádíme základní a zásadní legislativní faktory kolem RS, jelikož se s nimi budeme stýkat v části tohoto článku "Praxe s RS na revíru" a to bez ohledu jaká praxe na Spolku a MO je.
Zákon(y) je jeden a je závazný pro všechny bez rozdílu. Toto si musíme uvědomit nejen jako rybáři, orgány MO či orgány Spolku, ale i další osoby a funkcionáři Spolku.
Rybářské stráži se věnuje zákon 99/2004Sb od §14 do §18, a prováděcí vyhláška tohoto zákona č. 197/2004Sb.
Zájemce o výkon Rybářské stráže musí být osobou starší 21 let, musí být osobou způsobilou k právním úkonům, musí být osobou zdravotně způsobilou, musí prokázat znalost práv a povinností Rybářské stráže podle tohoto zákona a musí prokázat znalost také souvisejících právních předpisů (např. prováděcí vyhláška 197/2004Sb.) k zákonu 99/2004Sb., Občanský zákoník a další právní předpisy přímo související s rybářstvím. Musí být rovněž znalá i trestního práva, jelikož při výkonu Rybářské stráže je fyzická osoba úřední osobou a je trestním právem osobou postižitelnou. (Pozn. jen při výkonu RS).
Zájemci o RS musí skládat zkoušky před komisí podle §20 odst. 1 prováděcí vyhlášky č. 197/2004Sb., z čeho vybíráme: "Zkouška rybářské stráže se skládá před minimálně tříčlennou zkušební komisí jmenovanou ministerstvem (dále jen "zkušební komise pro rybářskou stráž")." Alespoň jeden z členů zkušební komise musí splňovat podmínky - VŠ v oboru rybářství nebo SŠ v oboru rybářství nebo musí být držitelem dokladu rybářského hospodáře anebo osobou - držitelem zkoušky pro výkon Rybářské stráže. Další variantou je §26 odst. 2 vyhlášky (méně používané).
Žádná další, jiná osoba tuto kompetenci zkoušet žadatele nemá!
Nakonec zájemci o výkon RS skládají slib před příslušným obecním úřadem obce s rozšířenou působností.
Rybářskou stráž ustanovuje na návrh uživatele revíru obec s rozšířenou působností (MěÚ, Magistrát) Tyto orgány státní správy v rybářství také Rybářskou stráž ruší. Tedy ten, kdo ji ustanovil.
Rybářská stráž je úřední osobou ve smyslu § 127, odst. 1, písm. f) zákona č. 40/2009Sb. (Trestní zákon) v platném znění, pokud plní úkoly státu nebo společnosti a používá při tom svěřené pravomoci pro plnění těchto úkolů.
Slib Rybářské stráže zde uvádíme v plném rozsahu tak, jak jej definuje zákon - hraje významnou roli v chování některých členů RS "ve službě":
"Slibuji, že jako rybářská stráž budu s největší pečlivostí a svědomitostí plnit povinnosti při kontrole dodržování rybářského zákona a prováděcích právních předpisů k rybářskému zákonu, že budu při výkonu této činnosti dodržovat právní předpisy a nepřekročím oprávnění příslušející rybářské stráži". Závažné a závažné prohlášení slibem, k tomu porovnejme praxi některých RS.
Jaké má RS oprávnění (při kontrole na revíru)
Rybářská stráž má oprávnění (práva i povinnosti a odpovědnost) jen to, které je uvedeno v zákoně 99/2004Sb. Žádná jiná oprávnění RS nemá. Navíc, jakožto úřední osoby při výkonu RS jsou postižitelné trestním právem. Nejvíce je to §329 a §330 TZ.
Všimně te si, že oprávnění ke kontrole RS se týká pouze osob lovících! (žádných jiných).
Co je to soba lovící: o tom hovoří §2 písm. j) zák.č. 99/2004Sb, je to osoba provádějící lov, kdy "lovem je činnost směřující k ulovení ryby nebo vodního organizmu v rybníkářství anebo ulovení a přisvojení si ryby nebo vodního organizmu při výkonu rybářského práva za podmínek stanovených tímto zákonem". Tedy pokud neprovádíte činnost směřující k ulovení ryby (nemáte nahozeno v revíru), nejste osobou lovící! Jste tedy osobou pobývají v přírodě a zcela mimo zákonnou kompetenci kontroly RS.
Jaká je či byla praxe Rybářské stráže v terénu?
- RS odebírá povolenky za bivakování, nocování parkování a další nesmysly uvedené v BPVRP revíru 471191 roku 2024 a v letech předcházejícíh?
- Zhlédněte pečlivě článek, který se podrobně BPVRP na revíru zabývá a vyznačuje protiprávní jednání členů RS a autorů BPVRP.
- RS provádí zápisy do povolenek - neexistuje rovněž žádná podpora v legislativě, aby tak činili anebo činit mohli. Další byť drobná svévole RS, tedy nezákonná činnost.
- RS odebírá povolenky nebo činí zápisy do povolenek za "nepřítomnost u prutů" - rovněž protiprávně, existuje stanovisko Ministerstva zemědělství, které tento problém RS shazuje!
- Takových nebo podobných případů je hromada.
- Ptáme se, jaký právní titul RS používá, když zjistí přestupek rybáře podle §30 zákona 99/2004Sb. - přestupky fyzických osob, aby přestupek RS oznamovala uživateli revíru? Tedy Spolku? Chcete-li Českému rybářskému svazu, z.s. - Územnímu svazu pro severní Moravu a slezsko? Kde a jak na to "získali" pravomoc? Činí tak na příkaz "svého vedoucího RS" nebo tak činí z neznalosti anebo snad z nedbalosti?
- RS oznamuje ze zákona přestupek pouze na Obec z rozšířenou působností (MěÚ, Magistrát), který je podle §20, zák.č.99/2004Sb.jediným orgánem řešící přestupky na úseku rybářství. Nikam jinam RS nic oznamovat nemůže. Oznamování přestupku prostřednictvím RS na Spolek? To je zneužití pravomoci veřejné osoby jako vyšité.
- A ptáme se, jaký právní titul pro záhájení kárného řízení na Spolku používá tzv. Příkazce svazu (Spolku)? Který rozhoduje (sám za sebe) o délce zadržení povolenky a o výši nákladů (pokuty) na kární řízení? Kde čerpá Příkazce právní oporu pro své další úkony? Stanovy to nejsou či jenací řád to nejsou. Příkazce tedy v podstatě čerpá a jedná dále jen z nezákonného oznámení přestupku Rybářskou stráží! To snad ne, 50. a 70. léta jsou dávno za námi! Pokud se chcete proti Kárnému příkazu odvolat, můžete, ale uhradíte mimo jiné předem 2.000,- Kč. Další zvěrstvo na straně Spolku. Jak může kdokoliv a čímkoliv podmiňovat právo člena na odvolání předem?
- Vedoucí RS na MO, vedoucí RS na Spolku - žádná taková "pozice" s nějakými pravomocemi legislativními anebo výhodami organizačními v legislativě neexistuje! Jde o smyšlenky lidí s odznaky? Ne, jde o další činnost ve struktuře spolku, která nemá legislativní oporu.
- Poptejte se u vás, ve Vaší MO, kdo je tam "Vedoucí RS" - zajisté se to dozvíte a pak si to srovnejte s legisltivním rámcem kolem RS, který zde popisujeme.
- A teď si představte, že tito "samozvaní vedoucí" ostatním členům RS přikazují, co kde a jak mají dělat, na co se zaměřit, vyžadují po nich konrétní činnosti, úkolují je apod. Nelegitimní, nezákonná a účelově vymyšlená věc bez právní účinnosti jak v MO, tak také na Spolku, rovněž tak k rybářům! Písemnosti k takovémuto stavu RS máme k dispozici.
Osoba RS je ve smyslu zákona/zákonů samostatná úřední osoba, nepodléhá žádné organizaci, zpovídá se v přestupkovém řízení správnímu orgánu a je přímo trestně odpovědná za porušení svých pravomocí (§329 a §330 TZ). Sama za sebe.
Z jakého důvodu a z jaké právní podstaty se Spolek svými orgány, zejména Příkazcem, tzv. "Vedoucím RS Spolku anebo MO"a některými členy RS se nadřazuje nad jediné a zákonnem ustavené pravomoce správních orgánů? (MěÚ, Magistráty). Tedy se nadřazují nad pravomoce orgánů výkonu státní správy v rybářství?
Kde lidé z vedení Spolku čerpají tyto vymyšlené kompetence Spolku? Kdo a jak jim je určil?
Z nezákonného hlášení Rybářskou stráží na Spolek? Takové praktiky zde již byly v předcházejícím režimu.
RS z dikce zákona oznamuje ze zákona přestupek jen správnímu orgánu. Nikomu jinému nesmí i kdyby se na hlavu stavěla.
Je to koruptivní jednání RS a orgánů spolku? Zajisté to je přinejmenším zneužítí pravomoci úřední osoby (§329 TZ) a rovněž tak maření úkolu úřední osoby z nedbalosti (§330 TZ). Platí někdo RS za výkon státní správy v rybářství? Bˇyť nejakými "vedlejšími" smlouvami nebo jinak? Je tam ze strany Spolku nějaká odměna pro RS? Peněžní? Nebo formou nepeněžního plnění? Protislužbou?
Co je to korupce, její znaky a charakteristika - informace najdete například zde
Proč je rybář, který pochybil a dopustil se přestupku podle §30 zákona 99/2004Sb. trestán 2x? Jednou správním orgánem v přestupkovém řízení a pak také Spolkem - jeho příkazcem?
Taková praxe, kterou tady ve Spolku máme, neumožňuje ani ustava ČR!
Teď si porovnejte
- Co kolem Rybářské stráže říkají i pro RS závazné právní normy (Zák.č.99/2004Sb. a prováděcí vyhláška, Občanský zákoník, Trestní zákon) a další související předpisy?
- Jakou Vy sami máte praxi na revíru při kontrolách, které RS prováděly, co vše po Vás chtěli a co vše nakonec udělali, co Vám do povolenek psali, jak na Váš případný přestupek reagovali?
- Prokázala se Vám RS při kontrole jejím průkazem? Sdělila Vám, zdali má oprávnění kontroly pro ten či onen revír? Seznam revírů je uveden v průkazu konkrétní RS. Anebo jen RS poodhrnula vestu, aby zviditelnila visící odznak a vysící část (výňatek) jejich průkazu?
- Psala vám do povolenky kontrolující RS záznam o kontrole s uvedením jejího čísla? Neexistuje k tomu právní a žádný důvod!
- Vzpomínáte si někteří z vás třeba na nejčerstvější "noční akci" přepadového komanda v obsazení RS Michalík, Kaloč? Kteří na revíru mimo dobu lovu buzerovali rybáře za bivakování na revíru? A dávali do povolenek zápisy? Opět, nezákonná činnost RS, postižitelná činnost RS trestním právem. Však jste v době "kontroly" a mimo lov byli jen občany v přírodě, tedy mimo kompetence RS. Když zcela opomineme, že BPVRP na revíru, o které si Tato dvě individua vehementně opírala, jsou nezákonná a tedy nikterak pro nikoho nezávázná a nikterak a nikým nevymahatelná? Více o BPVRP na revíru 471191 zde. Na základě jaké právní úpravy tedy tito dva prováděli "kontrolu" mimo dobu lovu a u osob neprovádějícíh lov ryb?
- Vzpomínáte někteří z vás, jak RS Kaloč & Michalík a jejich soudružka prováděli focení na hájecké straně revíru? Fotili auta, přívěsné vozíky, bivaky, rybáře? Tvrdili pak následně, že pro soukromé účely, avšak kde fotky skončily? A co takhle §84 Občanského zákoníku - Opět jejich nezákonná činnost a je úplně jedno, jestli při focení byly úřední osobou (RS) anebo jak ti dva tvrdí, že fotili pro soukromé účely. Je to jedno - Musí mít souhlas focených a jejich majetku, neměli a dodnes nemají žádný! Dokonce na místě sdělili, že fotí na základě pověření vlastníka pozemku, na výzvu, aby pověření předložili tak sdělili, že jsou úřední osobou :)
- Tohle už je spíše na prokázání zdravotní způsobilosti RS podle §14 odst.3 zák.č.99/2004Sb. - mimo jiné o vyloučení duševní choroby. Jednali na příkaz? Na pokyn? Víme, kam se podívat.
- Příkazce Spolku, proč a na základě čeho tak činil, vyměřoval dobu zadržení povolenek a rozhodoval o výši nákladů na kárná řízení? Stavěl na nezákonné činnosti RS?A co třeba chování RS? jak to vnímáte?
- Porušuje RS svůj slib, když činí úkony bez právního podkladu, tedy svévolně a podle jejího uvážení ad-hoc? Zajimavé a v důsledku lehce postižitelné postižitelné.....
- Kde skončili peníze vybrané z nezákonné činnosti RS a orgánu Spolku - Příkazce?
- Kdy jak byli odškodněni rybáři postižení zadržením povolenky nezákonnými postupy RS a Příkazce Spolku?
- Jak správní orgány vypořádaly případy přestupků, které byly RS opřeny o nezákonná ustanovení BPVRP na revíru 471191?
- Je toho na RS mnohem více, buďte bez obav.
Chcete-li podpořit Vaši dílem práci několika desítek rybářů, kteří provádějí nezbytné úkony vedoucí k nápravě ve věci a chcete-li pomoci hlavně sami sobě, podpořte Vás i je zde.
Na prokliku se seznámíte, na co jsou určeny dobrovolné příspěvky a jak to vše funguje.